Blogi

Yhdessä kohti kansainvälisiä markkinoita Group Explorer -rahoituksen avulla

Vienti on monelle yritykselle mahdollisuus kasvaa ja laajentaa liiketoimintaansa uusille markkinoille. Viennin käynnistäminen ja kasvattaminen vaatii kuitenkin suunnittelua, resursseja ja...

Kumppanihaku vientimarkkinoilta – avaimet menestykseen

Vientimarkkinoille laajentuminen voi olla yritykselle uusi ja jännittävä mutta samalla haastava askel. Uusien kumppanuuksien löytäminen on keskeinen osa tätä prosessia,...

Markkinaselvityksen avulla perusteltuja päätöksiä

Usein yrityksillä on jonkinlainen käsitys vientimarkkinoista, joissa heillä on mahdollisuus menestyä. Seuraavaksi on hyvä miettiä mitä asioita näiltä markkinoilta tulee...

Yritysryhmänä vientimarkkinoille

Kuvaako seuraavat tahtotilaasi viennin kasvattamisen suhteen Etsit kevyttä tapaa tunnustella kansainvälisiä markkinoita Haluat aloittaa kansainvälistymisen kustannustehokkaasti Olet halukas tekemään yhteistyötä...

Ulkoistettu vientipäällikkö kasvattamaan myyntiä

Kun tarvitset lakimiestä, palkkaatko lakimiehen kokopäiväiseksi töihin yritykseesi, vai ulkoistatko asianajotoimiston auttamaan asiassa? Kun tarvitset rahtipalveluja, ostatko kuorma-auton, vai tilaatko...

Yritysryhmähankkeilla uusille vientimarkkinoille

Kun koossa on sopiva porukka yrityksiä, joilla on samansuuntaiset tavoitteet, on yritysryhmähanke tehokas tapa kehittää asioita eteenpäin. Hieno esimerkki tästä...

Sales pitches that get an emotional response

“Oh, that sounds great. Is it really my company? I never heard someone pitch my products to me before. I...

Uusi työharjoittelija kerää uusia kokemuksia Xportilla

"Kesäkuun alussa Xportilla aloitti Seamkin opintoihin työharjoittelun Mahshid Izadi, joka on kokenut kansainvälisen vienti- ja tuontikaupan osaaja, ja saapunut Suomeen...

Vientitoimintojen arviointi ja viennin aloittaminen

Viennin aloittaminen on monella mielessä ja usein isoin haaste on siinä miten lähteä liikkeelle, mitä tulisi tehdä ja missä järjestyksessä....