Jälleenmyyntiä kehittämällä tuloksiin

Jälleenmyyntiverkosto tarvitsee tukea päästäkseen huipputuloksiin

 

Vientimyynnissä on usein monia kumppaneita – maahantuojia, jälleenmyyjiä, agentteja. On tärkeää valita teille sopivat kumppanit, mutta yhtä tärkeää on miettiä, miten te hoidatte ja tuette jälleenmyyntiverkostoanne. Valitettavan usein yrityksissä tehdään jälleenmyyntisopimus ja jäädään odottelemaan tilauksia.

Xportin Jälleenmyynnin kehittäminen -työpajassa tehdään yrityskohtainen konkreettinen toimintasuunnitelma, miten jälleenmyyntiverkostoa lähdetään rakentamaan/laajentamaan, miten myyntiä tuetaan ja mitä materiaaleja siinä tarvitaan.

 

Jälleenmyynnin kehittäminen -työpajassa käsitellään seuraavia aiheita:

 

  • jälleenmyyjäprofiilin luominen
  • jälleenmyyjäverkoston rakentaminen/laajentaminen
  • jälleenmyyjäverkoston kehittäminen ja tukeminen
  • toimintasuunnitelman laatiminen myynnin tukemiseen
  • vuosikalenteri (mitä tehdään ja milloin)
  • myynti- ja markkinointimateriaalitarpeen kartoitus
  • verkostoituminen ja kontaktien luominen ulkomailla

 

Kaikkien toimenpiteiden tarkoituksena on tehdä jälleenmyyjien myynnistä helpompaa ja kasvattaa yrityksenne myyntiä.

neviso-logo-green

Referenssi

"Suunnitelmallisuus on vientipyrkimyksissä kaiken a ja o. Parikin vuotta kuluu helposti, ennenkö ostoja alkaa syntyä. Xportin avulla tavoitimme isoja eurooppalaisia
yrityksiä. Xport ulkopuolisena sparraajana antoi uutta perspektiiviä asioihin. Jos asioita ei ole pakko tehdä, ne jäävät usein miettimättä."

Pekka Metsäranta, toimitusjohtaja
Neviso Oy