Markkinaselvityksen avulla perusteltuja päätöksiä
-
22.2.2024
Usein yrityksillä on jonkinlainen käsitys vientimarkkinoista, joissa heillä on mahdollisuus menestyä. Seuraavaksi on hyvä miettiä mitä asioita näiltä markkinoilta tulee selvittää, jotta olettamukset voidaan joko varmistaa tai kumota. Näitä voivat olla esimerkiksi
- kilpailevien tuotteiden ominaisuudet, hinnoittelu ja myyntikanavat
- jakelukanavien vertailua
- alan messujen, tapahtumien ja katto-organisaatioiden tietoja
- potentiaalisten asiakkaiden ja kumppaneiden listaamista
- faktoja joiden avulla eri maat voidaan laittaa järjestykseen potentiaalin mukaan
- alan kehitys muutaman edeltävän vuoden ajalta
Tieto ja suunnitelmallisuus vähentävät eteen tulevia yllätyksiä ja niiden myötä päätökset ovat perusteltuja myös matkan varrella.
Xportilla on laaja kokemus markkinaselvityksistä eri aloilla ja kohdemaissa, ja haluamme olla myös teidän kumppaninne kansainvälisille markkinoille.
Mikäli yllä oleva kuulosti mielenkiintoiselta ja haluat keskustella aiheesta lisää niin varaa tapaaminen tästä:
www.calendly.com/marko-luoma
Tai ole yhteydessä perinteisen välinein
Marko Luoma
marko.luoma@xport.fi
045 880 3770
Marja Sulkakoski
marja.sulkakoski@xport.fi
+358 40 667 2166