Kansainvälisille messuille valmistautuminen

Kansainvälisille messuille valmistautuminen -koulutus

Kansainväliset messut on aina yritykseltä iso investointi niin ajallisesti kuin taloudellisestikin. On tärkeää, että messuille valmistaudutaan huolellisesti, että saadaan paras mahdollinen hyöty irti isosta investoinnista

Xportin messukoulutuksen tavoitteet:

  • Yrityksillä on selkeä ajatus mitä toimenpiteitä tulee tehdä ennen messuja, messujen aikana ja messujen jälkeen
  • Yrityksillä on selkeä ajatus paljonko kaikkiin toimenpiteisiin pitää varata aikaa

 

Käsiteltävät aiheet

  • Messujen tavoitteiden asettaminen, kuten esimerkiksi
    • tunnettuuden lisääminen
    • markkinatuntemuksen kasvattaminen
    • potentiaalisten jälleenmyyjien löytäminen
  • Messuille valmistautuminen
    • sales Pitch kuntoon
    • sähköiset myynti- ja markkinointimateriaalit valmiiksi tarvittavilla kielillä
    • hinnastot
  • Kontaktointi
    • potentiaalisten asiakkaiden ja/tai yhteistyökumppaneiden kartoitus
    • messukutsut & kontaktointi
    • potentiaalisten asiakkaiden ja/tai jälleenmyyjien kiinnostuksen herättäminen messukutsun avulla
    • potentiaalisten asiakkaiden ja/tai jälleenmyyjien henkilökohtainen kontaktointi ja mahdollisten tapaamisten järjestäminen
  • Tehokkaat toimintatavat messuilla
    • Messukansio - kirjataan tapaamisissa käydyt keskustelut ja jatkotoimenpiteet ylös
    • ‘Top 5 tips’ messuille
  • Toimenpiteet messujen jälkeen
    • tarjoukset, hinnastot, tilausvahvistukset
    • "Kiitos käynnistä" -viestit